Saturday, December 4, 2010

Harry Potter 7-part 1

Okay, sape yang dak tengok citer ni , angkat perut! Hemo hemo~
Lat 2 days, aku pergi dating dengan 'kekasih-gelapku' and pergi tengok Harry Potter 7 -part 1.

Overall, aku boleh kata citer kali ni lebih ok kalau nak dibandingkan dengan last film. Last film bagi aku sangat hampeh dan membazir fulus je. Aku ada gak tertidor dalam wayang sebab ceritanya yang membosankan, macam yang kebanyakan orang kata 'tengok Harry potter bercinta'. Aksi dah la tak banyak, pastu membebel dan aksi mengeluarkan air liur je yang banyak (banyak berbual-bual la tu).

Tapi 7th edition ni agak okay. Out of 5 stars, i'll give 4. And for those who are crazy over these series, you better buy your ticket now. It's worth watching. Some of the hanging questions from the previous film have been answered in this film. Tapi, aku ada satu masalah besar bila tengok HP (Harry Potter). Everytime tengok HP yang baru, aku mesti ada problem nak ingat watak-watak yang dah terlampau banyak. Yelah, semua watak tu bukan lekat kat dalam sel otak aku. Tengok sekali, keluar je dari hall , terus buang dalam tong sampah. hemo hemo~

So, untuk HP 7 ni, agak-agak lost jap for the first few minutes tapi nasib baik ingatan aku masih muda (sangat koya), tu yang boleh recall watak-watak ni dengan sepantas kilat.Clap clap~
Yang tak tahan watak Dumbledore pon boleh lupa. Padahal watak cikgu tu memang dah wujud sejak siri pertama lagi, waktu Harry Potter masih cute. To be honest aku rasa HP dah tak cute bila dia dah besar.Hermione pulak makin syantek . Suke3~
Si Ron weasly bagi aku watak dia makin cun dari awal sampai yang ketujuh . Watak yang blur tapi mengambil berat. Aku suke progress of his character. So, kepada anda2 di luar sana yang nak tengok cerita ni , sila berbuat demikian.Kemudian , selamat menanti the final chapter on July 2011.Sebulan kumpul RM2, sampai bulan 7 cukuplah nak beli tiket wayang. Bagus kan matematik and prinsip akaun aku. Hemo hemo~

p/s : Gambar kekasih gelapku ada di sini ;p

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga menchentai ini~